Friday, July 13, 2007

mempertanyakan pertanyaan...

aku bosan dengan sesal ini
aku heran dengan rasa ini
tidak tahu apa yang sebenarnya terasa di bawah relung jiwaku

aku yang sedang tanpa arah...

apa aku pergi saja?
dan meninggalkan semuanya menggantung
apa aku mesti lari ?
dan terus berlari tanpa menengok lagi
apa aku mesti menyobek semua lembar itu?
kemudian mecampakannya dalam tong gelap dan busuk itu
apa memang semuanya gelap dan busuk?
kemudian menjadi pantas ada didalamnya?
apa perasaan ini salah?
apa yang salah?

kenapa?
kenapa hal itu mesti ada?
kenapa harus aku?
kenapa harus aku yang ada untuk semua pertanyaan itu?

lalu...apa?
sekarang, aku harus apa? harus kemana? harus bagaimana?
masih perlu ada perjuangan itu?
perjuangan?
perjuangan untuk apa?
apa yang pantas diperjuangkan?

...dan itu pertanyaan dari sebuah perasaan yang penuh di separuh jiwaku..

No comments: